torsdag 28 oktober 2010

Falska annonser!

Kära läsare, vilka ni nu är. Valparna är nu sålda och ordningen är återställd hos oss i Älmhult. Dessvärre finns det människor, kanske till och med läsare på bloggen, som vill oss illa. Det har nu uppdagats att någon/några har kopierat vår annons och lagt in på andra kennlars gästböcker. Vi har ALDRIG tidigare annonserat hos andra kennlar. Vi har använt oss av blocket, dagstidningar samt gästböcker hos brukshundklubbar.
Igår plockade vi bort annonsen från blocket och vi kommer alltså inte annonsera mer, detta på grund av att ALLA valparna är sålda och att vi alltså inte har några fler att erbjuda.

Vi har inte en aning om hur många kennlar som har fått vår annons insatt i gästböckerna och vi tycker att det är riktigt beklagligt att sådant här förekommer! Det gör ont i hjärtat att det finns människor som orkar lägga ner tid på att sabotera för andra människor. Vi är otroligt glada och tacksamma över att vi har fått 13 friska valpar som alla har hamnat hos kanonbra hem.

Om sabotage förekommer i framtiden kommer vi överväga att stänga bloggen, vilket är väldigt tråkigt. Eftersom vi planerar fortsätta skriva om valparnas utveckling och valpträffar i framtiden.

//Jennifer & Agneta

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har fått er annons som ni skriver om här i min gästbok på http://marika.zmn.se. Och eftersom jag har springer själv så blev jag ju nyfiken på att kika på era hundar. Toppen tycker jag att alla era valpar fått bra hem och jag önskar er fortsatt lycka till med alla era valpar och hundar.
    Tråkigt att en del måste hålla på att "förstöra" för andra. Hoppas nu att ni ska bli av med detta. Förstår verkligen att det inte känns kul för er. Jag ska radera det inlägget i min gästbok med en gång.
    Hoppas att ni får en underbar söndag!
    Mvh
    Marika
    InkaTribe's Kennel

    SvaraRadera
  2. Godmorgon..... visst funderade jag över hälsningen i min Gästbok..... men nu ser jag att alla valparna fått bra hem, och ingen är gladare än jag!Så synd att det finns individer som vill förstöra för andra.
    Kram från Hean och ha en fin Söndag.
    Ulla
    http://www.hean.zoomin.se/

    SvaraRadera
  3. Hejsan....
    Jag tyckte nog att det var ett lite märkligt sätt att erbjuda *valpar till salu* på.
    Eftersom jag tycker om hundar och haft hund sedan ca 36 år tillbaka i tiden, så blev jag ändå nyfiken att titta på de små liven. Vem kan motstå att se på valpar, inte jag i alla fall. Men så himla tråkigt att ni ska behöva råka ut för sådant här tilltag....
    Ha det så gott önskar Yvonne.
    http://basse-bus.zoomin.se

    SvaraRadera
  4. Hej igen....
    Jag kollade min besökslogg nyss. Kom på att det står ju ip-adress på besökarna. Om det inte är någon som är så smart att de kan ändra på den efteråt. Men jag tänkte om ni kanske vill kolla upp vad det är för en som gör det här fanstyget för er. Numret är 85.195.45.94 netatonce.net
    Mvh Yvonne / basse-bus.

    SvaraRadera
  5. Hej, jag hade också fått en annons hos mig och jag har aldrig skrivit direkt om hundar på min blogg så jag blev ju lite förvånad. Men jag kikar gärna in här alla fall för att jag gillar att läsa bloggar och om ni vill kika in hos mig så är det helt okej. Jag har två katter istället och är inte i nuläget sugen på hund alls. Ha det bra! Hälsningar från Mib

    SvaraRadera
  6. Oj då det där är fel bloggadress kom jag på... Här kommer den rätta: http://mibfilosoferar.zoomin.se

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Trevligt att ni hörde av er i vår GB. Hoppas att ni får sålt era godingar till bra hundmänniskor.
    Har ingen möjlighet att ta en hund till just nu. Det hundar jag har kräver att få jobba. Jag är nog en retriever människa men tycker spaniel är mycket trevliga hundar. Ville bara meddela detta.
    Ha en bra dag! //Waijno

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Även jag har fått ett inlägg om era valpar på min hemsidas gästbok.. Blev förstås mycket förvånad! Inte precis så man brukar sälja valpar - på andra kennlars hemsida. Så jag kollade förstås in på er genast.. och inser att ni blivit spammade av någon illasinnad person.
    Hoppas ni slipper detta igen. Onödigt är det ju. :) Ingen skada skedd förstås..

    SvaraRadera