torsdag 4 november 2010

Valparna:)

Tack och lov för att vi lade ut ett inlägg angående falska annonser innan jag och min kära moder Agneta åkte på weekend till huvudstaden, det besparade både oss och de som fått annonsen upplagd, telefonsamtal.
Jag funderar på om jag ska skriva något mer angående den falska annonseringen, men jag tänker inte göra det. För jag orkar helt enkelt inte. Känner mig bara matt när jag tänker på att någon faktiskt kopierade vår annons och lade ut på ett antal hemsidor och bloggar (med anknytning till hundar). Var det ett försök att hjälpa oss? I så fall: Hjälpen kom lite för sent, vi hade nämligen redan sålt alla valparna. Var det för att denna någon ville oss illa? I så fall: Vi fick enbart ett större närverk och fler besökare på bloggen vilket har lett till att ännu fler människor har fått läsa om våra underbara valpar ... hoppsan, nu skrev jag om det i alla fall ...

Vi har startat en underbar liten grupp på facebook, "Mollys 13 valpar" heter den. Där har vi samlat alla valpköparna och aktiviteten på sidan är stor. Det är underbart roligt att få följa med valparna i deras utveckling, få läsa om deras bus och till och med se filmer när valparna visar upp att de lärt sig "sitt". Och det var detta jag och min kära mamma Agneta drömde om. Att valparna skulle komma till underbara hem och att vi skulle få chansen att följa dem - allesammans. Och det får vi. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser om vilken omtanke valparna får och så ompysslade de blir och vilken glädje de små valparna sprider.
Så fort jag tänker på valparna ler jag och varenda besökare vi haft hemma, som har sett valparna, står med samma fåniga flin:)

Snart får jag ha min alldeles egen lilla plutt, Charlie, här hos mig. En blyg kille som är lite försiktig, men som har tagit mycket mer plats hemma, sen sista killen såldes. Jag och kära mamma har anmält oss till valpkurs i januari, i Älmhults Brukshundklubb, och efter det en efterföljande grundkurs. Det ska bli väldigt kul att börja jobba med valparna, att se hur de är tillsammans med andra hundar och se hur de utvecklas som personer. Redan nu ser vi tydligt hur våra valpar är som personer! Det roliga är att även när valparna blir kring fyra år och vuxna kommer vi ändå kalla dem valparna.

Tyvärr kommer det ingen bild i dagens inlägg, ni får hålla till godo med text:) Men inom en snar framtid (jag lovar) kommer det läggas upp bilder på alla valpköparna - så då har ni något att se fram emot!

Lev väl!

//Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar